کلینت منسل

 

کلینت منسل (Clint Mansell)، موسیقی دان و آهنگ ساز انگلیسی در سال 1963 به دنیا آمد. فعالیت حرفه ای خود را از سال 1981 آغاز نمود، در ابتدا در گروهی به نام  Pop Will Eat Itself خواننده و گیتاریست بود.

از گروه خود جدا شد و به پیشنهاد Darren Aronofsky کارگردان مشهور، به ساخت موسیقی برای فیلم روی آورد و بعد از مدتی از او خواست تا آهنگ سازی موسیقی متن فیلم جدیدش را بر عهده بگیرد. نام فیلم Requiem for a Dream  یا مرثیه ای برای یک رویا بود. این فیلم زیبا  با موفقیت بسیار زیادی هم در جشنواره ها و هم در بین تماشاچیان روبرو شد و آهنگ اصلی فیلم که Lux Aeterna  یا نور ابدی نام داشت بسیار مورد توجه قرار گرفت. شهرت و محبوبیت این آهنگ آنقدر بود که حتی در بخشی از فیلم های مشهوری همچون ارباب حلقه ها و … هم از ورژن هایی از این آهنگ استفاده شد.

علاوه بر فیلم های مشهوری که او آهنگسازی کرده است، آهنگ سازی برای سریال ها و برنامه های مشهوری  همچون سریال LOST و برنامه  Top Gear و…  در کارنامه هنری او قرار دارد. از آخرین کارهای موفق او می توان به آهنگ سازی فیلم Black Swan یا قوی سیاه اشاره کرد. او هم اکنون در حال ساخت موسیقی برای بازی کامپیوتری Mass Effect 3 می‌باشد.

 

در ادامه می‌توانید آهنگ نور ابدی را درافت کنید. آهنگی  که با آن به شهرت جهانی رسید.

 

نام آهنگ: نور ابدی

مدت: 4 دقیقه

 

 

 

 


Tags: , , , , , , , , , , , ,