چارهنگ

 

 

در خدمت شما هستیم با اولین شماره چارهنگ. اگر هنوز با چارهنگ آشنایی ندارید اینجا را کلیک نمایید.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

آهنگ های چارهنگ شماره 1 رو جناب آقای محمد مرادی برای دهلچی فرستاده‌اند. آقای مرادی دانشجوی کامپیوتر هستند و  در زمینه وب فعالیت می‌کنند (این هم وبلاگشان). در ادامه این چهار آهنگ را دریافت خواهید کرد و احساس ایشان را نسبت به این آهنگ‌ها خواهید خواند.

 ‌

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علیخان صمدوف

 

 

 

دهلچی: آهنگ اول اثری است با نام Sen Gelmez Oldun از نوازنده معروف بالابان و دودوک، علیخان صمدوف. پیشتر در دهلچی این نوازنده را معرفی کرده بودیم (اینجا).

 

 محمد مرادی: من با این آهنگ معمولا خاطرات غمگین و مشکلاتم رو مرور میکنم و به اونا فکر میکنم. این آهنگ در ابتدا خیلی آروم شروع میشه و شاید دلیل اینکه چنین حسی غمگینی میده ، همین باشه. ولی در ادامه یکم ریتم تند پیدا میکنه و آخرش خوب تموم میشه و میتونی به این حس برسی که دنیا ادامه داره و تو هم باید ریتمت رو تند کنی!

 

نام اثر: Sen Gelmez Oldun

مدت زمان:  ۵٫۵ دقیقه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهرام ناظری

 

 

 

دهلچی: آهنگ بعدی اثری‌ست با نام خراباتیان. این اثر در آلبوم ساقی‌ نامه 2 ( با نام دیگر نسیم صبحگاهی ) با صدای «شهرام ناظری» و آهنگ سازی «کامبیز روشن روان» در سال 1367 منتشر شده است. شعر این اثر از «رضی الدین آرتیمانی» شاعر عصر صفویه است.

 

محمد مرادی: با شنیدن این آهنگ میتونید مثل یک بنده ، واقعا به خدا نزدیک بشید و مشکلاتتون رو به خدا بگید. این شعر فوق العاده است و اکثر مشکلاتی که یه آدم میخواد با خداش صحبت کنه رو داره و می‌تونید با مرور و گوش دادنش واقعا به خداتون نزدیک بشید. آهنگ این موسیقی فوق العاده است. دل زنده و جان آگاه ده…. به مخلوق بیچاره بنما رهی …. که از کثرت خلق به تنگ آمدم به هر سو شدم سر به سنگ آمدم

این آهنگ برای مناجات با خداست…

 

نام اثر: خراباتیان

مدت زمان:  7.5 دقیقه

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amelie
 
 
 
دهلچی: آهنگ سوم، اثری با نام La Noyée از موسیقی زیبای فیلم فرانسوی «سرنوشت شگفت‌ آور املی پولن». این فیلم که با نام کوتاه «املی» (Amélie یا Amelie) نیز شناخته می‌شود محصول سال 2001 است و جوایز متعددی را نیز دریافت نموده است. آهنگساز موسیقی این فیلم، آهنگساز و نوازنده معروف فرانسوی «یان تیرسن» (Yann Tiersen) است.
 
محمد مرادی: این بخش از موسیقیِ من که خیلی دوستش دارم ، مختص شور و حال است. آهنگ را پخش کنید… بچرخید و قرار خوش امروزتان را مرور کنید یا خاطرات خوشتان را جلو چشمان تجسم کنید و لذتش رو ببرید… 
 
 

نام اثر: La Noyée

مدت زمان:  2 دقیقه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهرداد روحانی

  

 

دهلچی: آهنگ چهارم و آخر، اثری است از شهرداد روحانی با نام Motherland (سرزمین مادری) از آلبوم Eternity (ابدیت). در گذشته این آهنگساز را معرفی کرده بودیم (در اینجا). 

 

محمد مرادی: من با این آهنگ خاطرات کودکی خودم رو تو حیاط خونمون و خونه مادربزرگم با بقیه نوه ها به یاد میآرم. آهنگش برام پر است از خاطرات کودکی و بازی های کودکی که انگار دارم آهنگ رو توی حیاط که نسیم آروم و خنکی هم میزنه میشنوم … خاطره است… خاطره های خوش که با آهنگ توی ذهنم میاد.

 

نام اثر: Motherland

مدت زمان:  5.50 دقیقه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با تشکر از جناب محمد مرادی، این چارهنگ را به پایان می‌بریم.

قبل از ارسال چارهنگ حتما راهنمای چارهنگ را مطالعه کنید.

با تشکر

دهلچی

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,