لئونارد کوئن

 

 

Leonard Cohen، شاعر، ترانه سرا، رمان نویس و خواننده مشهور کانادایی در سال 1934 به دنیا آمد و در همان کودکی، در سن 9 سالگی، پدر خود را از دست داد.

 

در دوران دبیرستان به موسیقی،  شعر و ترانه علاقه مند شد بنابراین به آموختن موسیقی پرداخت. نواختن گیتار را آموخت، به نوعی موسیقی Country روی آورد و بعد از مدتی به گیتار کلاسیک علاقمند شد و به آموختن آن مبادرت ورزید. در سال 1951 در دانشگاه پذیرفته شد و بعد از مدتی برای 4 شعری که به نام Thoughts of a Landsman سروده بود، از دانشگاه جایزه Chester MacNaughton را دریافت نمود. قبل از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه اولین کتاب شعر خود را منتشر ساخت و به پدرش تقدیم نمود، شعر های این کتاب مجموعه اشعاری بود که کوئن از 15 سالگی سروده بود. ترانه های ساده و دلنشین کوئن در این کتاب و کتاب بعدیش موقعیت و سبک خاص او را در کانادا و آمریکا تثبیت کرد.

لئونارد کوئن بعد از مدتی به آمریکا مهاجرت کرد، Judy Collins  یکی از ترانه های او به نام Suzanne  را اجرا نمود، این آهنگ و ترانه زیبایش به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافت و تا سال ها از آن یاد می‌شد. در سال 1967 اولین آلبوم لئونارد کوئن به نام Songs of Leonard Cohen با صدا و ترانه هایش منتشر شد، این آلبوم در آمریکا و بریتانیا موفقیت زیادی کسب نمود. موفقیت این آلبوم و به دنبال آن انتشار دو آلبوم دیگر از او، نوع خاص موسیقی و صدای او را بیش از بیش محبوب ساخت و همین موجب شد تا کنسرت های موفقی در آمریکا، کانادا و اروپا داشته باشد.

نوع خاص اشعار، صدای آرام و ساده و همچنین بعضی از ویدئوهای زیبا و بحث بر انگیزی که برای ترانه هایش ساخته شده، همگی در موفقیت و برجسته کردن نوع آثار هنری او موثر بوده. Leonard Cohen تا کنون چند کتاب شعر و رمان و چند آلبوم موسیقی منتشر ساخته. هنگ های Everybody Knows، I’m Your Man، Democracy، Dance Me to the End of Love و . . . از بهترین آهنگ ها و ترانه های او هستند.

از آخرین کارهای هنری او می‌توان به آلبوم Old Ideas  اشاره کرد که قرار است در سال  2012 منتشر شود.

 

 

در ادامه می‌توانید آهنگ زیبای Dance Me to the End of Love را دریافت کنید.

 

 

نام اثر: Dance Me to the End of Love

مدت: 6 دقیقه

 

 

 

 

 


Tags: , , , , , , , , , , , , ,