شهرداد روحانی

 

 

 

 

شهرداد روحانی (نام اصلی: شهداد روحانی)  آهنگساز، ویولنیست، پیانیست، و رهبر ارکستر.

شهرت روحانی بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی ( Yanni ) است که به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک ( اRoyal Philharmonic Orchestra ) در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان انجام شد. این کنسرت تحسین و نقد بینندگان را در پی داشت و به پربیننده‌ترین برنامه پخش شده از تلویزیون در آمریکا، و دومین موزیک ویدئوی پرفروش در تاریخ جهان پس از موزیک ویدیوی تریلر مایکل جکسون تبدیل گردید.

 

روحانی همچنین در سال ۱۹۹۸ توسط دولت تایلند برای ساخت قطعه موسیقی مراسم افتتاحیه و اختتامیه سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دعوت شد. این قطعه به عنوان محبوب‌ترین آهنگ این بازی‌ها انتخاب شد.

 

شهداد روحانی سال 1333 در رشت (استان گیلان) به دنیا آمد. از سن ۵ سالگی با پیانو آشنا شد و از آنجا که پدرش ویولنیست بود او را تشویق نمود تا نواختن ویلون (Violin) را فرا بگیرد به همین دلیل هنگامی که ۱۰ ساله بود برای آموختن ویلن به هنرستان موسیقی ملی تهران رفت.

 

شهرداد روحانی از همان ابتدا بیش از نوازندگی به آهنگسازی علاقه مند می‌شود و همانطور که خود در مصاحبه ای بیان می‌نماید:

«در کنار نوازندگی، آهنگسازی هم می کردم. جالب است امروز که به سالهای گذشته نگاه می کنم، می بینم که عشق و علاقه من همیشه معطوف به آهنگسازی بوده است. البته در حاشیه هم، نوازندگی سازهای پیانو و ویولن را در حدی فرا گرفتم که لااقل قطعات خودم و دیگر آهنگسازان را بخوبی اجرا کنم.»

 

بعد از فارغ التحصیل شدن در تهران به اتریش می‌رود تا در آکادمی موسیقی وین ادامه تحصیل دهد. او همزمان در رشته های رهبری ارکستر و آهنگسازی ثبت نام می‌کند و پس از آنکه تحصیلاتش در اتریش به پایان می‌رسد برای ادامه تحصیل در رشته آهنگسازی و رهبری موسیقی فیلم به کالیفرنیای جنوبی می‌رود و در دانشگاه UCLA که از دانشگاههای بسیار معتبر در زمینه آهنگسازی فیلم و رهبری موسیقی فیلم است پذیرش می‌گیرد.


در همان دوران تحصیل به عنوان دستیار رهبر ارکستر سمفونیک Cota  انتخاب می‌شود و بعد از 1 سال مدیریت رهبری آن ارکستر را به مدت ۵ سال می‌پذیرد.

و بعد از آن تا کنون رهبری ارکستر های متعددی را در کشور های مختلف دنیا بر عهده داشته است.

 

 

در ادامه می‌توانید یکی از آثار زیبای شهرداد روحانی به نام رقص بهار را دریافت نمایید.

 

 

 

نام اثر: Dance of Spring 

مدت زمان: 6 دقیقه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,